Dit doet een freelance copywriter
Een freelance copywriter of professionele tekstschrijver creëert commerciële teksten die je producten en/of diensten in de kijker zetten en je lezers overtuigen tot actie. Van relevante blogs tot spitsvondige productomschrijvingen en van boeiende brochures tot rake posts voor je sociale media. Met een externe redacteur wekt je bedrijfscommunicatie de juiste emoties op bij je doelpubliek.
Een ervaren freelance copywriter wekt via zijn teksten de juiste emoties op bij je klanten, partners of medewerkers.
Wat is copywriting?
Copywriting is de kunst om een concept of boodschap helder en overtuigend over te brengen naar klanten, medewerkers, partners, … Met copywriting voer je je marketingstrategie uit. Een goede freelance copywriter houdt het einddoel steeds voor ogen. Zo wil je misschien meer leads genereren, je naamsbekendheid vergroten of een specifieke oplossing een boost geven.
Een professionele copywriter staat garant voor:
- strategisch doordachte content
- een consistente tone of voice
- een tekstformat afgestemd op je communicatiekanaal
- inhoud die je publiek aanspreekt
Niet elke copy is goede copy
Akkoord, iedereen kan schrijven. Dus waarom zou je nu ook weer een freelance copywriter inschakelen? Naast de bekende voordelen van samenwerken met een copywriter – zoals correcte grammatica, juist taalgebruik en geen spelfouten – past een goede externe redacteur steeds een aantal vuistregels toe.
Ken je doelpubliek
Weten voor wie je schrijft, maakt een wereld van verschil. Je lezer voelt zich aangesproken en identificeert zich sneller met je dienst of product.
Focus op meerwaarde
Wat je product doet of dienst omvat, moet uiteraard duidelijk zijn. Toch win je een klant pas voor je als hij de meerwaarde ervan begrijpt.
Grijp de aandacht met een pakkende titel
Het leven is hectisch en de overload aan info is overweldigend. Daarom scannen we artikels en posts. Val dus op met een uitnodigende titel.
Schrijf actief
Actieve werkwoorden creëren een aangenaam ritme in je verhaal. Bovendien maken ze je tekst korter en dynamischer.
Nodig lezers uit tot actie
Sluit een tekst altijd af met een duidelijke call-to-action (CTA). Zo moedig je lezers aan tot het zetten van een volgende stap.
Redigeer, redigeer en redigeer
Spel- of typfouten uit je tekst halen, de logische opbouw checken, herhaling vermijden, … Een tekst grondig nalezen is een must.
Vermijd complex taalgebruik
Door te moeilijke woorden, te veel anderstalige woorden en te complexe zinsconstructies haken lezers af. Helder taalgebruik en duidelijke zinnen doen het hem wel.
Copywriting voor diverse sectoren
Een freelance redacteur schrijft voor heel uiteenlopende sectoren en diensten. Een goede copywriter heeft het talent zich in te leven in elk verhaal en stelt gerichte vragen om de authenticiteit van jouw product, oplossing of dienst te doorgronden.
Een copywriter met enkele jaren bedrijfservaring op de teller legt eveneens diepgaande expertise voor in een specifiek domein, zoals:
Welke soorten copywriting zijn er?
Freelance copywriting dekt een hele lading. Een externe redacteur neemt elk type tekst onder handen voor online media en voor print, in short of long copy. Schakel To The Point Copy in voor:
- SEO-webcopy
- brochures
- nieuwsbrieven
- posts voor sociale media
- jaarverslagen
- magazines
- persberichten
- blogs
- technische documentatie
De voordelen van freelance copywriting
Samenwerken met een freelance copywriter is een slimme keuze. We zetten de voornaamste voordelen nog even voor je op een rij:
- Sterke copywriting creëert een band en vergroot het vertrouwen in je merk.
- Overtuigende teksten leiden tot conversie.
- Goede copy legt complexe concepten eenvoudig uit.
- Krachtige teksten zette het unieke karakter van je oplossing in de verf.
Klaar voor het betere copywritingwerk?
Vertrouw op To The Point Copy voor bedrijfscommunicatie met impact.